Успешните стратегии, за да се харесате на бъдещия си работодател
Снимка: Shutterstock
Как можете да спечелите мечтаната работа? Тайната е в това да бъдете харесвани. Проучване след проучване показва, че нематериалния фактор „харесване“ е също толкова важен, ако не и повече, колкото всички технически компетенции, които може да предложите при изпълнението на дадена професионална роля.
Да бъдеш харесван не е някакво вродено качество и съответно може да бъде придобито и развито. Като човек, който търси работа, вие може да научите как да бъдете по-симпатични на работодателите. И тук не става дума само за това да бъдеш „мил“, „очарователен“ или „приятелски настроен“. Харесването зависи не само от нещата, които сте, но и от тези, които не сте
Избягвайте следните шест рядко обсъждани фактори, които ще подкопаят шансовете ви да се справите успешно на следващото интервю за работа:
Самохвалство
Важно е да можете да „промотирате“ себе си по време на интервю за работа, но това не означава да прекалявате и да твърдите, че притежавате всички умения под слънцето. „Някои кандидати изпращат автобиографии с дълъг списък от способности и аз винаги си мисля, че трябва да си супергерой, за да притежаваш всички тези умения“, казва Миранда Калиновски, ръководител на глобалното набиране на персонал в Meta.
Бъдете честни за това какви компетенции наистина носите със себе си. Помислете за едно или две качества, които ви определят, и акцентирайте върху тях със страхотни истории и конкретни примери.
Ако съсредоточите представянето си върху няколко истински качества, специалистът по наемане ще почувства, че наистина ви опознава, вместо да бъде засипан с измислени истории за това колко сте прекрасни. Ще бъдете много по-симпатични, ако сте искрени и не прекалявате със самохвалството.
Твърде голям фокус върху самите вас
Ако искате да бъдете симпатични, важно е да не се фокусирате само върху себе си. Според проучване на Харвард хората обикновено прекарват 60% от времето, което отделят за общуване с другите, говорейки за себе си. И когато не говорят за себе си, те мислят какво да кажат за себе си. Това е огромно отклонение.
Търсещите работа разбираемо искат да представят себе си в добра светлина и да споделят своите истории. Но по време на интервюто е добре да прекарвате повече време в задаване на въпроси за компанията, в която кандидатствате, и да обръщате повече внимание на интервюиращия, отколкото да се фокусирате върху промотирането на вашите собствени качества. Всъщност, според един експерт, интервюиращите са по-впечатлени от въпросите, които търсещите работа задават, отколкото от саморекламата, до която прибягват.
Това означава, че трябва да бъдете готови да задавате смислени въпроси. Това съсредоточаване върху вашата аудитория и интересът ви към компанията не само ще заинтригува интервюиращия, но и ще покаже, че сте човек, който слуша и може да изгради разбирателство с другите. Това е важно умение за всеки търсещ работа.
Продължението четете в Мениджър Нюз
За да станем по-добри хора, трябва да се изправим пред погрешните си представи.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари